zaterdag 25 december 2010

White Christmas




Officieel een witte kerst want
in Ukkel lag deze morgen 16 cm sneeuw.
Landelijk zeker geen witte kerst want
hier bij ons is, afgezien van wat restanten
hier en daar, geen sneeuw te bekennen.
Heel vreemd als je dan een aantal
kilometers moet rijden om Kerstdag
samen met familie te vieren.
Dan kom je van een groen landschap
plots in een wit sneeuwlandschap terecht
met gevaarlijk gladde wegen.

Officially a white christmas
but not for the whole country.
There's no layer of snow here.
Really strange then
driving a few kilometers to celebrate
Christmas with family and
going from a green landscape
into a white one with
dangerously slippery roads.




De zon was zelfs van de partij vandaag
en speelde verstoppertje in ons kerstboompje
dat dan wel weer 'wit' versierd was
dus toch ook een beetje een witte Kerst
bij ons!

The sun was playing hide and seek
in our little christmastree today.
With all white ornaments,
we had a bit of a white Christmas
after all!




Een blauwe lucht, de zon in de kerstboom,
de dagen die beginnen te lengen,
het doet me al een beetje van lente en zomer dromen
ook al is de winter pas begonnen...

A blue sky, the sun in the christmastree,
days starting to lengthen,
it has me dreaming of spring and summer already,
even if winter has only just begun...





Ik hoop dat jullie allemaal een mooie Kerst hadden,
wit of groen.

Hope you all had a wonderful Christmas,
white or green.



Groetjes,
Marian

Bye,
Marian


3 opmerkingen:

  1. De weg was glad, maar iedereen is wat trager en houd rekening met elkaar, mooi toch met kerst. En binnen was het warm door het houtkacheltje en nog meer door de warme vrienschap.Geniet van deze dagen samen met je gezinnetje.
    Liefs Marina.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is nog volop kerst hier hoor!! hahahahahah!! mijn kerst ontbijt komt er zo aan......het ruikt heerlijk uit de keuken.......hahahhah!!...fijne dag meis geniet !!! ga zo naar mijn mams toe.......ben zo benieuwd hoe ik er nu weer aantref....ben door de drukte in de winkel vanaf donderdag niet meer geweest........liefs van mij.......



    x
    xxx
    xxxxx
    xxxxxxx
    xxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxx
    ||
    ||

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ligt ie wel een beetje dikker en vanmorgen heeft het weer eventjes gesneeuwd.....ik vind het wel goed geweest nu!
    Fijne tweede kerstdag, liefs Marga

    BeantwoordenVerwijderen