donderdag 31 maart 2011

Fritillaria

Gisterenavond hoorde ik van manlief dat
zijn nichtje en haar man op huwelijksreis zijn naar...
Australië!!!
Wow! 
Op huwelijksreis naar Australië...


'Het is er nu herfst' dacht ik dan
en keek naar buiten...
Het regende...
Regenjas aan en...


zag ik daar toch wel de allereerste fritillaria in bloei staan!
Vlug terug naar binnen om het fototoestel erbij te pakken.

Et voilà! Prachtig toch...




"If the sight of the blue skies fills you with joy,
if a blade of grass springing up in the fields has power to move you,
if the simple things of nature have a message that you understand,
rejoice, for your soul is alive."

 Eleonora Duse

Groetjes,
Marian


7 opmerkingen:

  1. Kijk......ze bloeien al bij jou??????de kievitbloem.
    Mooi vastgelegd met die regendruppeltjes op het steeltje.
    groetjes Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. VAN HARTE MET JE NICHTJE!

    IK VIND JE HEADER ZO MOOI!
    ELKE KEER ALS IK JE BLOG KOM!
    PLAATJE HOOR!

    FIJN WEEKEND ALVAST,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ooh ik hou van de kievietsbloem zoo lief!!
    en wat mooi gefotografeerd zeg!
    fijn weekend
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, ze zijn zo mooi, alle soortjes trouwens, heb je ook witte?
    En ze bloeien ook lekker lang, en heben mooie zaaddoosjes.

    En in Australie is het niet overal herfst volgens mij, weet je hoe groot dat land is..en bovenaan ligt het kortbij Indonesie..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig de foto van de Kievitsbloem met de regendruppels op het ranke blad.
    En ook weer zo'n mooi gedichtje.
    Echt weer eeb genietmoment.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Proficiat met je nichtje...en die foto's prachtig. Mooie bloem een plaatje, groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heej Marian gezellig jij ook nog wakker hihihi dat bloggen we kunnen niet stoppen heerlijk he rust in huis iedereen slaapt genieten van jouw mooie fritillaria oh oh oh wat zijn dat een prachtige teren bloempjes, Groetjes Irma en een heel fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen