vrijdag 8 april 2011

Beertjescakes voor...


...de zoutmijnkinderen in India.




Vorige woensdagnamiddag,
een PRACHTdag,
was ik helemaal
aan oven en keuken gebonden.




Bij momenten dacht ik dat de zon
me gewoon door de achterdeur
naar buiten zou zuigen
maar neen,
gebakken moest er worden!




De leerlingen van het zesde leerjaar,
waar dochterlief er één van is,
de oudsten van de lagere school dus,
hebben ieder jaar de eer om voor
broederlijk delen
op de markt te staan
en als echte marktkramers
de mensen naar hun kraampje te lokken
en hun waar te verkopen.




Aan alle mama's (en papa's) wordt gevraagd
voor die gelegenheid volop te gaan bakken
zodat er hopen cake en wafeltjes en koekjes
verkocht kunnen worden
ten voordele van
de zoutmijnkinderen in India.
Dochterlief vroeg of ik weer
de beertjescakes kon bakken
die ik al eerder voor de broers
gebakken had toen die in het zesde leerjaar zaten.
Tuurlijk kon dat!!!!
Woensdagnamiddag werd dus een baknamiddag
wat resulteerde in 10 beertjescakes met
verschillende smaken.




De cakejes werden uiteindelijk
nog netjes verpakt en
voorzien van een labeltje.



Die labeltjes vond ik hier.



Gisteren werd door de zesde-klassers
alles gesorteerd en moesten alle cakes
en koekjes enz... binnengebracht worden.

Op dit moment staan de superenthousiaste
leerlingen op de plaatselijke markt hun waar
aan de man te brengen
voor India.





Ik hoop dat de beertjes weer de deur uit vliegen.





Dit is meteen mijn stapel voor deze vrijdag.


Groetjes,
Marian



31 opmerkingen:

  1. Het lijkt mij een heerlijke stapel.
    Het water loopt mij nu al in de mond.
    Goed weekend.
    Claudia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heerlijke stapel en een prachtig initiatief. Volgens mij zijn ze in no-time verkocht. Wat heb je er een werk van gemaakt.
    Fijn weekend en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke stapel! en ook nog voor een goed doel!
    die cakejes zijn prachtig verpakt! die zijn zo weg hoor!

    Fijn weekend
    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die beertjes zijn in no time verkocht...dat weet ik zeker! Ze zien er heel lekker uit en zijn ook nog eens heel mooi ingepakt! Ik denk bijna dat je vandaag nog wat extra's moet bakken...:)! Wat een goed initiatief trouwens!

    Een heel zonnig weekend gewenst!! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zien er prachtig uit je beertjes. Wat een leuk initiatief van school en de beren vliegen vast over de toonbank.
    Fijn weekend en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  6. nou Marian je beertjes vliegen de deur uit hoor, zeker weten!! wat heb je dat leuk gedaan en zo leuk verpakt, die verleiding kan niemand weerstaan:))

    fijn en zonnig weekend!
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mmm.. Che delizia!!
    Buon week end.

    Fer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een hele lekkere stapel. Mooie cakejes, bijna zonde om ze op te eten en een heel goed initiatief van de school van je dochter. Helaas zijn er nog heel veel kinderen in de wereld die niet zo bevoorrecht zijn als de onze.
    Groetjes en fijn weekend,
    Marion
    http://allemaalkleurtjes.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi idee en lekker ziet het eruit, dat wordt zeker weten een succes! Super smakkelijke stapel.
    Fijne weekend, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een geweldig initiatief!!
    En wat zijn je beren mooi geworden.
    En zo mooi ingepakt!!!
    Die moeten toch weg vliegen!!

    fijn weekend...liefs Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ziet dat er leuk uit zeg. Ik hoop dat jullie heel veel verkopen. Dat begrijp je wel!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk idee.....en natuurlijk ze vliegen weg hoor!! let maar op !!.....liefs Ria....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mmm lekker. Als deze beren niet snel verkocht worden.
    Fijn weekend Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou je hebt er wel werk van gemaakt hoor
    als die niet verkopen dan weet ik het niet meer
    ze lijken me heerlijk veel succes ..
    Gr. Gerd@

    http://lekkercreabezig.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een goed initiatief en zo lief dat iedereen dan meedoet. Ziet er supergezellig uit, iedereen wil zo'n cake hoor!!


    Groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Marian,

    Je cakejes zijn een lust voor het oog. Je hebt ze ook zo mooi verpakt! Het lijkt wel alsof ze uit een luxueuse patisserie komen. De verkoop zal vast en zeker goed zijn gegaan.

    Een heel fijn weekend!

    Lieve groet, Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat ziet er mooi en lekker uit!
    En is de verkoop geslaagd?
    Leuk om kids enthousiast te maken voor een goed doel...
    Fijne dag, groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijke stapel en zo mooi verpakt; die worden vast erg snel verkocht!

    Fijn weekend,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Marian,
    mmmh ziet er heerlijk uit en de verkoop ging vast super. Mooi verpakt ook met van die mooie labels.
    Fijn weekend,liefs Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooi initiatief met mooie beren...ze zijn vast weggevlogen...gelopen:)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hi Marian,
    I hope all the little bears sold out in no time! All for a good cause. Well done!!
    Have a lovely weekend!
    Ingrid xx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig initiatief! Ik hoop dat ze alles verkocht hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ptachtig die beertjes! en ook zo mooi verpakt..labeltje is ook zo leuk..ga snel even kijken..

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat leuk!!! en zo mooi ingepakt, ze verkopen vast goed, dat weet ik zeker.
    Ze zien er helemaal niet 'zelfgebakken ' uit, volgens mij bak jij heel veel ...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. oh super leuk die beertjes en ook nog zo mooi ingepakt, mooi!!!

    fijn weekend
    gr stina

    BeantwoordenVerwijderen
  26. O Marian, wat zien die er leuk en lekker uit, en zo leuk verpakt. Super idee en wat zal je dochter trots zijn geweest.

    Heel fijn weekend
    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik weet zeker dat ze binnen no-time verkocht waren!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een geweldig initiatief en leuke beertjes, hoop dat ze allemaal zo verkocht zijn. Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Heerlijke post Marian en wat mooi gedaan allemaal....geniet van een mooi weekend...

    BeantwoordenVerwijderen
  30. MARIAN, DIE ZIJN SUPER LEUK JOUW BEERTJES!!

    HORTENSIA ANNABELL WORDT OOK BIJ MIJN 1 METER HOOG!!
    MAAR DE STEUN HEB IK OP 50Á60 CM HOOG!
    ANDERS VALT HET REK OP.

    FIJNE DAG,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat geweldig je beertjes en het goede doel idee,echt super zijn ze,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen