zaterdag 30 april 2011

Chocolate chip cookies

Gisteren werd er weer gestapeld,
een initiatief op vrijdag,
gelanceerd door Irma.

Behalve stapels was en strijk en
meer van die oninteressante huishoudelijke stapels,
deden zich deze week geen andere stapelmomenten voor...

dacht ik...





tot ik vandaag deze rest
chocolate chip cookies,
die ik eerder deze week bakte,
opmerkte.




Hier vind je het recept
dat ik intussen toch een beetje
aangepast heb.




Ik gebruik de helft kristalsuiker
en de helft lichtbruine suiker,
je weet wel, de Cassonade Graeffe
waar je hier wat meer over kan lezen.

De tweede aanpassing is dat wij
dubbel zoveel pure chocolade gebruiken.




Ik heb in de voorbije jaren heel
wat recepten voor chocolate chip cookies
uitgeprobeerd en dit vind ik echt wel
een geslaagd recept.

Groetjes en fijn weekend iedereen,
hopelijk met héééél véééél zon want na
twee dagen met onweer
heb ik weer genoeg van regen en wind
en donder en bliksem.

Ik begeef me nu opnieuw richting oninteressante en
vervelende huishoudelijke stapels.
Dochterlief kwam gisteren thuis na een weekje
avonturenklas in Durbuy dus dat zorgt
voor extra stapels.
Ze amuseerde zich enorm,
net als de broers in hun tijd,
een ongelooflijke ervaring rijker
op het einde van hun lagere schooltijd.


Marian

14 opmerkingen:

  1. Wat zien ze er heerlijk uit, prachtfoto's trouwens (zoals altijd). Je mag meer van die dingen stapelen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmmmm, ook al is je stapel dan wat laat: het ziet er wel heerlijk uit! Die ga ik ook eens maken!

    Sterkte met je stapels was en strijk, hier zijn ze ook nog steeds niet helemaal weg... :-(

    Groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een zeer smakelijke stapel. Mijn dochter wil het recept vast en zeker uitproberen. Die is dol op alles waar chocolade in op of aan zit. En hoe puurder hoe beter.

    Ondertussen heb ik in mijn stapelpost een linkje geplaatst naar een patroontje voor vogelhuisjes waar mijn vogelhuisjes op gebaseerd zijn. Bij dit patroon moet je wel zelf een bodem en dak ontwerpen/maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik als enorme chocofan heb het recept van deze koekje natuurlijk direct opgeslagen, ze zien er zo lekker uit.

    Maar hier in Noord Holland is geen onweer en regen te bekennen hoor! waaien doet het wel en het zonnetje schijnt ook nog steeds.

    Fijn weekend en groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat lijken mij lekkere koekjes,dus een lekker stapeltje haha,vervelend he dat al die karweitjes steeds terug komen,ik wens je voor morgen een fijne zondag,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Da's een stapel die hier niet lang gestapeld zou blijven, zodra ik me omdraai, is het alleen een schaaltje kruimels. Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gossie, die zien er super lekker uit..
    En de dochter ook al bijna groot...geniet er nog maar van, ook van die was..:)ze zijn het huis uit voor je het weet..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey Marian dat zien er lekkere koekjes uit hoor!en bij deze wens ik je veel succes met was en strijk van dochterlief......fijne zondag....groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Was, bleee, die koekjes mmmmmmm haha ik ga je volgen hoor! leuke blog. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je koekjes zien er heerlijk uit. Wie weet als ik me binnenkort weer eens de tijd gun om dit soort dingen te doen............

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ze zijn er heerlijk uit, Marian. Zijn er nog over? Dat kan haast niet, zo lekker!
    Een fijne nieuwe week xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mmm homemade chocolate chip cookies are the best! I might just have to make some myself now....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijke stapel.
    Fijne week, groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen