maandag 22 augustus 2011

Phegeabutterfly





Did you ever see one of these?
We saw some during our vacation in Slovenia.
I had it in the back of my mind ever since
to look up what butterfly this was exactly.
And then this evening, I finally did!
The world wide web amazed me once more:
I just typed 'butterfly yellow white'
and a few more clicks gave me the answer.
This is a phegeabutterfly.
Do you have butterflies like that where you live?
I had never seen one before.


Zagen jullie ooit zo'n vlinder?
Wij zagen er enkele toen we op reis waren in Slovenië.
Al die tijd wou ik opzoeken wat voor vlinder dit nu toch was.
Vanavond kwam dat er eindelijk van.
Het www verbaasde me opnieuw:
 ik tikte 'vlinder geel wit' in
en enkele klikken verder had ik het antwoord.
Dit is een phegeavlinder.
Een hele uitleg kreeg ik er gratis bij en de titel...
kon ik eigenlijk boven deze post gezet hebben:

Je gaat op vakantie en komt tegen...  phegeavlinders.

Blijkbaar komen de vlinders hier ook voor
maar zagen jullie er ooit één?
Ik zag ze nooit eerder.



Bye,
Marian

Groetjes,
Marian


7 opmerkingen:

  1. Wat een mooie aparte vlinder .Ik heb deze ook nog nooit gezien.Ik zie dit jaar heel weinig vlinders moet ik zeggen.
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I've never seen one like this, Marian. What a terrific photo - so sharp and such detail! Thank you for sharing and have a lovely, lovely day. xo – g

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nooit gezien maar hij is wel erg prachtig die kleuren mooi hoor ..... zo mooi op de foto ook .... fijne week nog lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtig!! hier in de tuin wel veel vlindersoorten maar nee helaas heb ik deze nog nooit in het echt gezien!
    in Suriname heb ik ook zulke mooie en hele grote felgekleurde vlinders gezien, helaas is het nooit gelukt er eentje op de foto te zetten.

    fijne dag!
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ook niet ...dit is de eerste keer hoor !.wat een mooie !! heel bijzonder hoor!...liefs van mij....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. No, I never saw one of those.
    Very interesting looking.
    Thanks for sharing.

    Annelie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb deze nog nooit mogen zien. Heel mooi! Dit jaar bijna nog geen vlinders gezien helaas.
    Hartelijke groet Marijke

    BeantwoordenVerwijderen