zaterdag 26 november 2011

Red and green

After making the wreath
from my previous post,
my attention was drawn
to more red and green
in the house.

Na het maken van de krans
uit mijn vorige post,
viel me nog meer
groen en rood in huis op.




Not intentionally
but somehow
it found its way
into the house.

Het is er niet om gedaan
maar het vond gewoon
zijn weg in huis.




With the lot of candles
that have been burning recently,
it brings a little bit of an early wintery
and christmassy athmosphere.

Met de berg aan kaarsjes
die we de laatste tijd branden,
brengt het al een beetje een vroege
winterse kerstsfeer.




Does it begin to feel a bit like
Christmas already at your place too?

Doet Kerst ook bij jullie
al een beetje zijn intrede?




Red cranberries found their way
into these delicious muffins.
You can find the recipe here.
I couldn't find any almond flour though
so I used all-purpose flour.
And I used all fresh cranberries that I chopped up
since I didn't have any dried ones at hand.

Rode veenbessen vonden hun bestemming
in deze lekkere muffins.
Het recept ervoor vind je hier.
Ik vond geen amandelbloem
en gebruikte daarom gewone bloem in de plaats.
Ik gebruikte ook enkel verse veenbessen
die ik in stukjes hakte
want gedroogde veenbessen had ik niet voorhanden.




Our daughter quickly drew this STAR on the garage window
while leaving for school.
Worth a picture I thought
although she asked me not to show it on my blog.
It wasn't drawn well enough she said.
I didn't listen as you can see.
I loved it and it brings more of that
pre-chrismassy athmosphere, doesn't it?

Dochterlief tekende vlug vlug deze STER
op het aangeslagen venster van de garage
toen ze naar school vertrok.
Vond ik een foto waard.
Al vond zij dat ik de foto niet op mijn blog moest plaatsen
 want deze ster was helemaal niet goed getekend.
Mmmm, tja... Ik vond 't mooi en ook al zo 'kerstgevoel'
dat ik het hier niet kon weglaten. 

 
Have a lovely weekend everyone!

Fijn weekend iedereen!


Bye,
Marian

Groetjes,
Marian


12 opmerkingen:

  1. Leuk al dat groen en rood samen en ja, beetje bij beetje komt er ook hier al wat kerstsfeer in huis. Maar nog niet teveel hoor, eerst moet St. Nicolaas voorbij zijn :))
    Fijn weekend!
    Chantl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blijkbaar zijn rood en groen toch je kleuren, als het zo ongemerkt je huis binnen glipt :-)! Met de kerstsfeer die je overal tegenkomt begint het wel te kriebelen, toch moet ik nog wennen aan het idee dat hier over een paar weken de kerstboom al staat.

    Een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die Kerstster op het beslagen raam is toch geweldig, wat leuk dat je hier een foto van heb gemaakt Marian.
    En de muffins zien er heerlijk uit.
    Ik wens je een fijn en sfeervol weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijke post zo hoor...die ster is superrr zeg dat maar hoor!!....fijn weekend.....liefs van mij...........♥.. ♥... ♥....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Love your green and red post !
    Thank you for the muffin recipe, I like cranberries, maybe I will try this in the next days.
    The star is just perfect.
    Have a nice sunday !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Marian,
    Wat een heerlijk muffinrecept. Ga het gauw eens uitproberen. Hier in huis nog niets in de kerstsfeer. Maar ook ik vindt het rood met groen heel mooi.
    Fijn weekend,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Rood en groen hoort bij de kerst vind ik....heel sfeervol.
    Je muffins zien er wel heel smaakvol uit.....mmmmm mooie foto's heb je gemaakt.

    Groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Marian,
    Zo is rood met groen toch ook weer mooi...
    Ik kon ook geen amandelbloem of -meel vinden in de winkels. Ik had het laatst nodig om Macarons te maken. Ik heb het uiteindelijk gevonden via http://www.notenhoek.nl/ en heb het daar besteld. Neem maar eens een kijkje...
    De muffins zien er wel heel erg lekker uit. Ik denk dat ik ze toch ook maar eens ga maken hoor, dank je voor het recept.
    En wat betreft de kerstsfeer; ik heb in ieder geval gisteren nieuwe kerstversieringen gekocht en in mijn hoofd heb ik alles al versierd, maar het moet nog even wachten hoor...
    Ik wens je een heel fijne zondag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat staat dat rood gezellig! ik geniet hier ook al volop van de wintersfeer en er gaan heel wat waxinelichtjes en kaarsen door! nog niet echt kerst daar begin ik volgende week mee.. maar ik heb dit jaar voor het eerst moeite om niet eerder te beginnen..

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk en gezellig en sfeervol blogstukje! Je voelt de winter en de feestdagen dichterbij komen! Ik ben verzot op rood en vooral met witte stippen en ook op cranberries; de gedroogde zijn trouwens ook heel lekker! In de volgende week ook foto' van veel rood en witte stippen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Frisse winterkleurtjes dat groen en rood mooi hoor!
    Die muffins jammie!
    En die ster had ik ook op de foto gezet hoor toch leuk!
    Kaarsjes heb ik nu in overvloed kijk maar eens op mijn blog en ik ben ook al verwend met kerstsurprises door Eefie.
    Fijne zondag,
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ook hier steeds meer een beetje kerst in huis! Ook buiten ben ik al bezig geweest.....ik kan niet wachten om uit te gaan pakken!
    Lekker je muffins!
    Fijne zondag en groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen