donderdag 8 december 2011

from autumn to christmas


van herfst naar kerst.






While the wind blows around the house at the moment,
I'd like to show you how some more collected autumn treasures
were turned into christmas decorations.

Terwijl de wind hier momenteel
rond het huis raast, laat ik jullie graag zien
hoe nog meer herfstvondsten tot kerstdecoratie
omgetoverd werden.




We won't have a real big tree
in the house this year,
so maybe that's why I keep on
adding little selfmade trees to the decor.

Een grote kerstboom zal er dit jaar niet komen
en misschien is het wel daarom
dat ik kleine exemplaren zelf blijf
maken en toevoegen.










This time I glued dried autumn leaves
onto different size styrofoam cones I painted
in a colour matching the colour of the leaves first.

Deze keer lijmde ik gedroogde herfstbladeren
op isomokegels van verschillende grootte
die ik eerst in een passende kleur verfde.







Dried leaves are fragile though,
in this case especially the red leaves.

Gedroogde bladeren zijn nogal breekbaar,
in dit geval waren het vooral de rode bladeren
die de neiging hadden te breken.




The trees joined the other trees I made earlier
and we have quite a little christmastree forest
on the cupboard for now.
I'll probably move the trees around a bit still,
so christmas spreads in every corner of the house.

De boompjes hebben (voorlopig) een plaats gekregen bij
de andere boompjes die ik maakte
en nu staat op de kast dus een soort klein kerstboombos.
Uiteindelijk is het de bedoeling de boompjes nog
een beetje over het huis te verdelen zodat
overal in huis Kerst voelbaar wordt.




Bye,
Marian

Groetjes,
Marian








10 opmerkingen:

  1. HÉ MARIAN,

    DIE MANNEN MOETEN ZEKER WENNEN ALLES WAT VREEMD IS.
    WAT EEN BOER NIET KENT VRETEN ZE NIET.
    ZEGGEN WE HIER IN NOORD-HOLLAND.

    MAAR ALS JE GEWOON DOOR GAAT EN ALLES MOOI MAAKT GAAT HIJ UITEINDELIJK WEL OM.
    ANDERS HEB JE JE EIGEN HEEL BLIJ GEMAAKT MET GEPIMTE OPGEKNAPTE MEUBELS.
    GA DOOR HOOR!

    FIJNE DAGEN,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een enige kerstbomen. Weer iets heel anders.
    Zeer creatief!!
    gr. Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gedaan!
    (Ik zou ze zo bij elkaar laten staan)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een eigen kerstboombos..heel leuk! groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een supermooi kerstbos Marian en heel origineel! wat een mooie warme kleur rood!

    en ik blijf uitkijken naar het roodborstje hoor,
    al zoveel winters lang komt ie ons verblijden, hij zal nu toch niet wegblijven..

    ik wens je een heerlijk weekend,
    lieve groetjes van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een origineel idee Marian, nog nooit gezien!!

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nee joh, ik zou ze niet verdelen over het huis...
    Je hebt een prachtige collectie eigengemaakte kerstboompjes nu, en dat staat geweldig bijeen zo..
    Als je ze gaat verdelen vallen ze in het niet...Mooie allemaal bijeen, dan komen ze het best tot hun recht, dan vallen ze lekker op.

    Ook mooi zo met die lege lijst er achter, daar kan je misschien nog een 'getekende' kerstboom in doen, ik vind het een pracht van een stilleven bos zo...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Marian,
    Wat zijn ze mooi geworden, je boompjes..
    Ik ben helemaal onder de indruk. Wat een werk moet dat zijn geweest, om al die breekbare blaadjes vast te maken...
    Ik wens je een heel fijne dag vandaag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Net zoals Kerst en al de Kerstversieringen elk jaar terug komen....
    blijven ook de creatieve ideeën telkens weer terug komen.

    Grappig dat ik bij jou Marian de Kerstboompjes van natuurlijke materialen gemaakt weer zie,
    op deze manier maakten ik ze,denk wel minstens 15 jaar geleden van ragfijn gedroogde blaadjes van de buddhaboom,laurierblad en ook de judaspenningen werden eens door mij dakpansgewijs geschikt en met knopspeltjes vastgeprikt.
    Vaker stak ik er aan de onderkant nog een rond hout in waardoor het geheel op een boompje op stam ging lijken nadat het in pot gevuld met gips gestoken werd wat ik verstopte onder dekentje van mos.

    Leuk en sfeervolle Kerstboompjes groep bij jou op de kast!!!

    Over het blad wat ik zie in de lijst op jou fotos daar wil ik ook nog eens een post aan wijden.

    Maak er een sfeervol weekeind van!!
    Ger.

    p.s.ik bezocht onlangs de Romantischer Weihnachtsmarkt in het Niederrheinischer Freilichtmuseum Dorenburg in Grefrath,
    helaas is die enkel de eerste 2 weekenden van de Advent,maar zeker het noteren waard voor een volgend jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I love these, Marian! They really look beautiful and so festive. Wonderful idea.

    I hope you are well and enjoying a festive December. Wishing you very Happy Holidays! xoxo – g

    BeantwoordenVerwijderen