maandag 6 augustus 2012

Surprises

I always love to surprise people, especially the kids,
and especially on their birthday.
I guess that must have brought my daughter to ideas.
This time I was the one to be surprised for a change.


Mensen verrassen, in het bijzonder de kinderen,
en nog in het bijzonder op hun verjaardag,
is iets wat ik graag doe.
Blijkbaar bracht dat mijn dochter op ideeën
want dit keer werd ik voor de verandering eens verrast.




Last week she asked me not to enter her room at all
and she also needed a needle... and thread in different colours...
and if I had some old cushions lying around, that would be nice too...
and if she wanted to cut those up, would that be a problem...???
So I knew she was up to something...
Did she need any help at all? No....


Vorige week werd me alle toegang tot haar kamer verboden.
Ze had wel het één en ander nodig:
een naald en draad in verschillende kleurtjes...
en wat kussens die ik niet meer nodig had
want die zouden verknipt worden zo wist ze te zeggen...
Dat ze iets van plan was, was duidelijk...
Of ze misschien hulp nodig had? Neen...

 


Today I saw what she created all by herself,
my birthday gift from her, made especially for me.
Could I be any happier? No!
Isn't it wonderful how she did this all by herself,
especially since this was the first time she
worked with needle and thread and pieces of fabric.


Vandaag werd duidelijk waar ze al die tijd aan gewerkt had,
haar zelfgemaakte verjaardagskadoo voor mij.
Was er een kadoo dat me blijer kon maken dan dit? Neen!
Fantastisch hoe ze dit helemaal alleen klaarspeelde,
vooral omdat het de eerste keer was dat ze met naald en draad
en wat stof aan de slag ging.

 


And as if that wasn't enough I was forbidden to bake anything today,
as I normally do on any birthdays in our house, my own included,
and then she surprised us all with this gorgeous and delicious pie
she baked all by herself.


En alsof dat nog niet genoeg was,
verbood ze me ook om wat dan ook te bakken vandaag,
zoals ik normaal gezien bij elke verjaardag hier in huis doe,
en verraste ze ons met deze fantastisch lekkere taart
die ze ook al helemaal alleen bakte.




Thank you so much
my creative and already so very grown up and independent daughter.
I'm so proud of you.
You made my day!


Dankjewel
mijn creatieve dochter, intussen al zo zelfstandig en 'groot' geworden.
Ik ben zo trots op jou.
Je maakte er een onvergetelijke dag van!




Your mom

Je mam





23 opmerkingen:

  1. how wonderful! you have raised a kind and caring daughter....your story touched my heart today....HAPPY BIRTHDAY!
    erin
    xxoo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. that is so sweet! happy birthday Marian. sounds like you had a fabulous day.
    wishing you a wonderful celebration
    hugs ♥

    p.s Thanks so much for Aidan's bday wishes, his birthday was on the 4th...I was a couple days late x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag Marian, en tja...je dochter was toch wel de kers op de taart :)! Wat ontzettend lief van haar, daar word je als moeder helemaal blij van...daar kan geen ander cadeau tegenop!!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd hoor....
    En ja, als je je kinderen leert om te geven... en na te denken over een kado, zul je het ook je ganse leven weer terug krijgen...
    Jou dochter wordt er ook geen van'ik haal wel een bloemetje bij de benzinepomp type' dat heb ik al wel gezien....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat lieffffff.....geniet er maar lekker van !!...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Happy birthday to you! You have a talented daughter! She loves you a lot! That was a wonderful present.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lieve verrassing is dit .Geniet ervan !!En nog van harte gefeliciteerd natuurlijk.
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Dat heeft je dochter niet van een vreemde. hahaha. Wat mooi gemaakt. top!!!

    groetjes, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat geweldig, Marian, om zo verrast te worden!
    En natuurlijk van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Een hele fijne dag!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. nog van harte gefeliciteerd en wat is dit genieten, geweldig zeg zo'n dochter, heerlijk!!

    lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  11. How cool and such a wonderful special gift for your birthday. the little pillows are so darn cute and such a great job on them. Now a girl at my own heart with that delicious pie, so pretty and I bet it was soooo good. I thik she is a keeper.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Van harte gefeliciteerd. Wil jij je dochter heel gauw gaan vertellen dat ik ook onder de indruk ben van haar creatieve capaciteiten. Wat ontzettend mooi zeg!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dear Marian - what a warm and loving post. I really like the way your daughter has spelt out LOVE on the hearts. She obviously has a natural talent for sewing, design and cooking. A daughter to be treasured.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo ontroerend en mooi! Super wat je dochter deed, ze kan er wat van! (van wie zou ze dat hebben?) Hoe oud is je dochter, want zomaar even wat decoratie-kussentjes naaien en in elkaar steken en zo'n taart bakken... Ik ben er ook verzot op om op de kinderen hun verjaardag te verwennen en voor surprises te zorgen en ge ziet bij zo'n creatieve mama's...nemen ze dat gewoon over! Nog een gelukkige verjaardag toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mmmmmm, als je op onderstaande link klikt, dan vind je het antwoord bij de reacties ;-)

      http://fotografieilse.blogspot.be/2012/07/13-jaar-geleden.html#comment-form

      Verwijderen
    2. Die van 13??? Daarom dat ik het je vroeg, omdat ik dacht dat je misschien nog een oudere dochter had? Nog meer chapeau, hier kunnen ze wel wat, maar zo'n taart en die kussentjes naaien dat zie ik ze nog niet alleen te doen!

      Verwijderen
    3. Neen, één dochter maar, wel nog twee zonen, 16 en 17, dus dat ze haar mannetje kan staan, daar is ze op getraind ;-) maar dat ze dit helemaal alleen zou kunnen, daar had ik ook geen idee van, dus misschien zou jij ook wel zo positief verrast kunnen zijn door je dochters want dat ze creatief zijn, dat is via je blog al meer dan duidelijk geworden.
      Groetjes,
      Marian

      Verwijderen
  15. Hoi Marian,
    Nou meid, nog gefeliciteerd met je verjaardag, en wat ontzettend lief en mooi van je dochter dat ze die prachtige kado´s voor je heeft gemaakt... Echt een schat!
    Ik wens je een heel fijne verdere week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ohhh Marian, geweldig gewoon, ik vind het heel
    ontroerend en zo enorm lief van je dochter dat ze
    je zo verwend heeft. En wat is het allemaal fantastisch
    mooi en lekker ook geworden.
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, die volgens
    mij niet meer stuk kan door alles wat je dochter voor je deed.
    Ze is gek op je dat kan niet anders, echt SUPER.
    Geef haar maar een groot compliment van me als je wil.

    Wens je een fijne week,

    Liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Happy, Happy Birthday, Marian!! What a treasure your daughter is, creating these surprises for you. It's clear there is so much love there. I'm very happy for you! Sending you best wishes for a lovely week. xo

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gefeliciteerd Marian en wat ontzettend lief en creatief van je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. .....uuuuh......ik geloof dat ik wat achterloop...

    Maar als nog van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag!!!

    En zó moeder zó dochter......toch....
    onder een appelboom liggen geen peren;-)

    Wat zal jij blij verrast geweest zijn met deze prachtige hand made kado's.

    Fijne dag en liefs,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marian,

      Ik loop een beetje achter met het lezen van de blogs... net terug van vakantie, bergen was & een tuin die op een jungle lijkt... dus zie ik nu pas dat je jarig bent! Allebei leeuwen :)
      Te laat, maar niet minder gemeend: van harte gefeliciteerd en ik wens je nog vele gelukkige & gezonde jaren toe!!
      Liefs,
      Chantal
      P.S. Wat een creatieve dochter heb je! Mooi wat ze voor je gemaakt & gebakken heeft!

      Verwijderen