zaterdag 6 april 2013

Black and white on saturday

It's something Godelieve has brought for some time now.
Today will be her 140th "black and white on saturday"
and that's why Anneke sent me a mail about the idea
Dymphie had to bring a "black and white" saturday
with a lot of people, kind of  a "black and white
satur-blog-day" you could call it, for Godelieve.
I immediately thought it was a great idea
and since I still had the treble clef dies
lying around from last week and music stamps
I hadn't used yet, I knew I was going to stick
with the music theme. Now I have to say, this card
you see here is not the first card I made, or tried to make,
it's actually the third one. I didn't use as much stamping
on this one because the stamps, or is it the ink I use,
or is it just me..., but the stamping was horrible.
You can still see it a bit on this card as well. The text and
the staff with music notes aren't really sharp edged.
The other two cards ended up in the trash but this one
wasn't that bad I thought and it was already saturday,
so the black and white post was due,
and this has been a hectic week and maybe that's
why I had so much trouble with the first two cards,
trying to finish them in between other things,
not a good idea I now know.
Gosh, I wish I could go on vacation somewhere.
It's as if everyone is leaving on vacation, even my
own husband has left the building to go biking in the Eifel.
He will be back in four days. In the meantime I keep
painting, the laundry and ironing is piling up, grocery
shopping has to be done, the house could use some vacuuming
and there's a hundred other things I'd want to tackle.
So I'd better stop chatting and finish this black and white post
I really really really wanted to make.
 
Zwart en wit op zaterdag, het is iets wat Godelieve al
een hele tijd volhoudt. Telkens weer komt ze met een
mooie creatie in zwart en wit op zaterdag.
Deze week wordt haar 140ste editie en daarom
liet Anneke me weten dat Dymphie het initiatief
nam om met zoveel mogelijk ook eens een zwart en witte
zaterdag te houden. Speciaal voor Godelieve.
Fantastisch natuurlijk! Daar wilde ik
echt ook aan meedoen. Maar laat deze week nu net een
superhectische week geweest zijn, en nog is eigenlijk.
Dus tussen het schilderen en andere dingen door
zou ik eens vlug een zwart wit kaartje maken....
had ik gedacht.... De solsleutel mallen lagen nog
dichtbij van vorige week, dus die zou ik gaan gebruiken,
en ook muziekstempels die ik nog niet eerder uitprobeerde.
Lag het nu aan de stempels, aan de inkt, of gewoon aan
mezelf, maar het stempelen lukte langs geen kanten.
De twee eerste kaarten eindigden in de vuilnisbak
maar deze nummer drie moest lukken want het was
intussen al zaterdag, de zaterdag van zwart en wit,
dus vandaag moest die kaart af en moest ze ook
gepost worden. Het stempelen is nog altijd niet perfect.
Kijk maar naar de tekst en de notenbalk, niet zo
mooi scherp, maar het kon ermee door.
Ik wou en zou deze zaterdag iets zwart en wit posten.
Als ik deze week iets heb bijgeleerd, dan is het wel
dat eventjes vlug tussendoor een kaartje maken
niet zo vanzelfsprekend is. Er even rustig voor gaan
zitten is toch echt aangeraden maar wanneer er vanalles
moet gebeuren, dan lukt me dat soms gewoon niet.
Deze week was zoals gezegd hectisch. Het liefste zou
ik eigenlijk eens aan alles willen ontsnappen, even
enkele dagen vakantie. Het lijkt wel of plots iedereen
op vakantie gaat. Zelfs manlief is intussen vertrokken
met de fiets voor vier dagen Eifel. Intussen blijf ik aan
de schilder in de keuken maar stapelt de was en strijk zich ook op,
moeten de boodschappen gedaan worden en heeft dit huis
dringend nood aan een goede stofzuigbeurt.
En zo zijn er nog honderd en één dingen die
ik in mijn hoofd heb en wil aanpakken.
Maar beter stoppen met babbelen dus en
deze zwart en witte zaterdag post, die ik echt
niet zomaar wou laten voorbijgaan, afmaken.
 
 
 
 
 
Tadaa!
Here's my black and white card!
 
Tadaa!
Hier is dan de zwart en witte kaart die ik maakte!
Derde keer goede keer.
 
 
 
 
All about music and a little butterfly was added as well.
 
Muziek met een vlindertje erbij.
 
 
 
 
Stamps: Music Marianne Design(staff w notes, text in circle)
Art talent (butterfly and round stamp)
 
Dies: Treble clef Marianne Design
Rounds Nellie Snellen
Craftable circle Marianne Design
 
 
Stempels: Muziek Marianne Design(notenbalk, tekst in de cirkel)
Art talent (vlinder en ronde stempel)
 
Snijmallen: Solsleutel Marianne Design
Ronde mallen Nellie Snellen
Craftable cirkel Marianne Design
 
 
 
En nu ga ik gauw boodschappen doen, dadaa!
O ja, neem zeker een kijkje bij Godelieve en bij de
vele andere zwart en witte zaterdag blogsters die vandaag posten.
Je zou ze via hun reacties bij Godelieve moeten vinden.
 
 
 
Marian
 
 

14 opmerkingen:

  1. You made a great card, Marian! You're talented. Who will have that!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ondanks alle drukte in huis toch een hele mooie zwartwit kaart maken, dat noem ik toch een echte prestatie hoor! Heel mooi al die ronde elementen met de muziek er onder!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een prachtige kaart en vaak ben je te kritisch voor jezelf ;)

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kaart voor Godelieve haar 140e zwart wit post!
    Leuk met de zwarte doily en het verhoogd opgeplakte vlindertje.
    En via de zwart wit en jouw reactie op mijn blog, kom ik dus weer op jouw blog, leuk hè. Maar over doorgewinterde creatievelingen gesproken, heb je wel eens op je eigen blog gekeken??? Staan heel veel heel mooie dingen op hoor!
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je kaart ziet er mooi uit Marian! Fijne zondag,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik val van de éne verbazing in de andere! Dat jij nu tussen al je schilderwerken nog tijd vond ( of maakte) om een zwart-wit kaartje te maken vind ik heel bijzonder!
    Het ziet er feestelijk uit, heel mooi!
    Dikke merci om mee te doen met dit project.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een mooie bijdrage, Marian!

    Fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Supermooie kaart Marian, bedankt voor het meedoen. Het is er niet aan te zien dat het niet van een leien dakje liep. Als het een troost kan zijn, ik zet wel eens vaker pas mijn derde of zelfs soms vierde kaart/poging op mijn blog, haha.
    Succes met de klussen nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat prachtig Marian. Wat een heerlijke bezigheid moet dat zijn. Jammer he dat de kaboutertjes de huishoudelijke taken niet overnemen. Af en toe dan moet de bezem even door het huis. De lente komt eraan we kunnen volop gaan genieten!
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is een prachtige zwartwitte kaart geworden Marian. En o, ik heb altijd de ervaring als ik iets effetjes snel tussendoor wil doen, dat het mislukt en het nog langer duurt dan wanneer ik rustig te werk had gegaan.
    Al vast een fijne nieuwe week toegewenst met mooi weer.
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi gedaan in de rapte:)
    En hopelijk kan je binnenkort eens op adem komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi ( stijlvol). Ik wens je een fijne week met veel slow-momenten. Even gas terugnemen af en toe hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O, hoe herkenbaar is jouw verhaal over even gauw iets maken en die huishoudelijke beslommeringen. Maar het resultaat mag er zeker wezen. Klasse! Gr. Leonie

    BeantwoordenVerwijderen