donderdag 23 mei 2013

Cornflower

 
 
 
Days and days of
no blue skies.
Maybe that's why
the colour of
these Cornflowers
kept drawing my attention.
 
Dagen en dagen
zonder blauwe hemel.
Misschien wel daardoor
dat de kleur
van deze Korenbloemen
mijn aandacht bleef trekken.
 
 
 
 
 
 
I could have kept photographing them,
these three cornflowers in a pot,
even if that wasn't an easy task,
with wind and rain about.
The wind kept blowing the flowers
out of the screen on my camera.
I finally had to quit photographing when the rain became 
too much for the camera to take.
 
Ik had ze wel kunnen blijven fotograferen,
deze drie Korenbloemen in een pot,
ook al was het niet zo vanzelfsprekend
om ze op foto te krijgen met de wind en regen.
De wind bleef de bloemen maar uit het
schermpje op mijn camera blazen
en uiteindelijk heb ik het toch moeten opgeven
toen de regen echt teveel werd voor de camera.
 
 
 
 
 
 
Marian
 
 
 
 

25 opmerkingen:

  1. These are so outstanding, wow wonderful, color, composition and focus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. A Peacefull Beauty.. Lovely Lovely work.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I am in love with these shots, the colour, the blur, the fringe, the tiny droplets...beyond perfect - they are magic!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautiful pictures, Marian. It's hard to photograph when it's windy and raining. You did great work! Haven't you got any sunshine yet? It's been raining there for ages, if you haven't. I really hope you'll get some sunshine!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vooral de laatste foto vind ik erg mooi! Laten we hopen dat we weer snel een blauwe kleur in de lucht gaan waarnemen!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw..die heb je mooi gefotografeerd...ja, het is een pracht van een bloem, 1 van mijn favorieten in 'deze tijd'.
    Ze zijn er ook in het wit en roze..
    En wat betreft de keuken Marian...wij hebben ook 33 jaar met dezelfde keuken gedaan, en mijn man vond hem nog steeds goed,ondanks dat alles ook erg versleten was... als het aan hem gelegen had, was er nog geen nieuwe gekomen, maar weet je ik heb er zo achteraan gezeten omdat we al in de 50 zijn, en het wordt elk jaar 'zwaarder' om grote veranderingen in je huis aan te pakken, op een gegeven moment kun je dat fysiek niet meer aan, ik zeg wel eens : "daarom ziet het er bij bejaarden wat ouderwets uit" , op een gegeven moment 'hoeft het niet meer' en ik wil ons huis helemaal op orde hebben voordat we zeggen" het hoeft niet meer"
    De keuken was het laatste....gelukkig, want ik zou het geen 2e keer meer doen, mensen lieve wat een 'crime' je bent gewaarschuwd :) het duurt 2 tot 3 maanden, een nieuwe keuken...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mesmerising photos - top class Marian - the first and sixth should be framed and hung on your walls - beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige foto's Marian!!
    Kun je wel kaarten van maken!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige bloemen en zo fotogeniek. Gisteren is hier een hoop kapotgewaaid en neergeslagen door de stortregens. Op dit moment af en toe 1 minuut zon. Ik weet niet wat ik zie, het doet pijn aan mijn ogen al dat licht, (lol).
    Een heerlijke dag gewenst Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind ze heel mooi,maar ik heb ze uit mijn tuin gehaald,ze gaan alle kanten op,ik had dan wel de grootbloemige,fijne avond,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Marian,
    Ze zijn super mooi en je hebt ze geweldig mooi op de foto gezet.
    Ik geniet van het kijken...
    Ik wens je een heerlijke avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De foto's zijn prachtig gelukt! Ik ben jaloers op je zoomlens. Je kunt de bloemen zo dichtbij halen waardoor ze er nog mooier uitzien. Schitterend!
    Fijne avond.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  13. We have these wonderful flowers in our garden too. The colour is so intense and striking at this time of the year. Your images are fantastic, I wish I could get mine too look that good.
    Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi! Hier nog niet in bloei, maar met een beetje zon moet het gauw gaan lukken, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Marian, great photos! The second one reminds me the burning gas flame in the stove. The color of its petals is so bright.
    Happy weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo mooiiiii Marian hoe je deze prachtige
    korenbloemen weer hebt vastgelegd. Ze beginnen
    hier ook net te bloeien en het is een van
    mijn favorieten in de tuin.

    Die doordringende kleur en zo van dichtbij
    bekeken echt ongelooflijk mooi.

    Heel herkenbaar zoals je het beschrijft,
    bij het zien van zoiets
    moois kan je wel honderd foto's maken.
    Je krijgt er gewoon niet genoeg van, en je voelt
    je daarbij zo heerlijk voldaan....

    Lieve groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Op de weg van mijn werk naar huis groeien ze ook elk jaar (nu nog niet) en elk jaar neem ik me weer voor om even van mijn fiets te stappen om er een paar te plukken maar toch doe ik het nooit maar ze hebben inderdaad een enorme aantrekkingskracht.
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  18. But, Oh!!! the photos turned out so beautifully. The colors are wonderful!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De korenbloemen staan er prachtig scherp op! Beide varianten zijn mooi, zowel de zwarte achtergrond als die met fris groen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige bloemen! Die kleur! Maakt m'n dag er toch iets zonniger op...

    Liefs,
    Jolien
    http://julianaandthedaydream.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat staan de korenbloemen bij jullie al mooi in bloei Marian. Je hebt ze ook prachtig gefotografeerd! Wij moeten nog even geduld hebben. Er zitten wel knoppen in, maar ik denk dat het nog even duurt voordat wij, net als jij, van de mooie bloemen kunnen genieten.

    Fijn weekend!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Deze Korenbloemen komen niet uit eigen tuin Madelief. In onze tuin willen de Korenbloemen niet groeien, te zware grond en teveel schaduw denk ik. Maar toen ik onlangs bij mijn grootmoeder op bezoek was, stonden er in haar tuin volop Korenbloemen te bloeien. Ze liet me niet vertrekken voor ik er wat van met wortel en al uit de grond had gehaald en 'zet die gewoon ook maar in een pot, dat zal wel lukken want jij doet dat toch met alles', zei ze ;-) en gelijk heeft ze, al wat niet lukt in de tuin, dat komt hier ooit wel eens in een pot terecht, soms mét en soms zonder succes. Voordeel ervan is dat je die pot makkelijk van plaats kan veranderen en zo zette ik deze Korenbloemen op de tuintafel om ze mooi op de foto te krijgen.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh WOW - these images are fantastic and I hope you are putting them on your walls.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat zijn ze toch mooi die Korenbloemen .Ik heb vorig jaar een stekje [ een stengel] gekregen van mijn buuf en nu heb ik al een prachtige plant staan met best veel bloemen en knoppen.Een goed idee om de plant in een pot te zetten.
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen